top of page

Volkswagen Golf, sekizinci nesliyle tanıtıldı.

Teknik anlamda büyük değişikliklerin yapıldığı otomobil tasarım anlamında olmasa da içsel değerleriyle sınıfının en iddialı otomobillerinden biri olmaya aday.


Volkswagen Golf, 1974 yılından bu yana kompakt sınıfta referans model olmak için büyük bir rekabet içinde. Ve bugüne kadar belki de her neslinde bunu pek çokkonuda başardı. Dijitalleşme ve elektriklenmenin ön plana çıktığı günümüzde sekizinci nesil de yeni bir referans mücadelesine girişmeye hazır. Frankfurt otomobil fuarı'nda tanıtılması beklenen ancak Volkwagen'in elektrikli otomobil çağını başlatan model olarak lanse edilen ID. 3'ün ışıltısını çalmamak adına tanıtımı bir ay ertelenen Golf, Volkwagen'i Volkswagen yapan model. Zira Jato Dynamics verilerine göre VW Golf Ağustos ayında Avrupanın ençok satılan modeli oldu. Üstelik bunu bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23,6 satış kaybetmesine ve 2012'den bu yana üretilmesine rağmen başardı. Uzun lafın kısası Volkswagen demek Golf demek tanımı yalnış sayılmaz.


Sekinci Nesil Golf!

Volkswagen Golf, 1974 yılından bu yana kompakt sınıfta referans model olmak için büyük bir rekabet içinde. Ve bugüne kadar belki de her neslinde bunu pek çokkonuda başardı. Dijitalleşme ve elektriklenmenin ön plana çıktığı günümüzde sekizinci nesil de yeni bir referans mücadelesine girişmeye hazır. Frankfurt otomobil fuarı'nda tanıtılması beklenen ancak Volkwagen'in elektrikli otomobil çağını başlatan model olarak lanse edilen ID. 3'ün ışıltısını çalmamak adına tanıtımı bir ay ertelenen Golf, Volkwagen'i Volkswagen yapan model. Zira Jato Dynamics verilerine göre VW Golf Ağustos ayında Avrupanın ençok satılan modeli oldu. Üstelik bunu bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23,6 satış kaybetmesine ve 2012'den bu yana üretilmesine rağmen başardı. Uzun lafın kısası Volkswagen demek Golf demek tanımı yalnış sayılmaz. 4884 mm uzunluğundaki yeni Golf'ün ön tasarımında incelenen ızgara ve farlar dikkat çekiyor. Farların tampondaki dalgalanması herkesin hoşuna gitmeyebilir. Otomoilde tüm versiyonlarda aydınlatma LED farlarla gerçekleşecek. Üst versiyonlarla adaptif Led'ler ve IQ Light adı verilen LED matriks farlar standart veya opsiyonel olacak. Otomobilin yüzünde dikkat çeken bir detay da Volkswagen'in yeni marka logosu. Volkswagen Golf, yeni VW logosunu yollarda taşıyan ilk otomobil olacak. İlk Golf'ten bu yana modelin görsel imzası olan bumerang formlu kalın C sütunu yeni nesilde de karşııza çıkıyor. Ancak bu kez sütun omuz çizgisinin üst kısmında içe göçük tasarlanarak omuz çizgisinin daha belirgin olması hedeflenmiş.


Yeni Golf'un dış tasarımı ne kadar yumuşak bir değişim geçirdiyse iç mekanında da bir o kadar köklü değişiklikler yapılmış. Mercedes A serisi'nin kompakt sınıfta öncüsü olduğu dijital kokpit felsefesi yeni Golf'te de karşımıza çıkıyor. Otomobilin kokpiti tüm versiyonlarda büyük bir dijital gösterge tablosu ve havalandırma ızgaralarının üstündeki dokunmatik ekrandan oluşuyor. 10,25 inçlik gösterge tablosu tüm versiyonlarda ortakken, dokunmatik ekranın boyutu donanıma göre 8,25 inç veya 10,25 inç. Tablet mantığıyla kumanda edilen dokunmatik ekranda menüler ve ikonlar kişiselleştirilebiliyor.

Düğme sayısında ciddi bir azalmanın yaşadığı kokpitte havalandırma ızgaralarının ortasında dört fiziksel düğme ile kısa yollar oluşturulmuş. Bunlar havalandırma, sürüş yardımcıları, park yardımcısı gibi sıkça kullanılan özelliklere erişimi kolaylaştırmak adına düşünülmüş. Bunun dışında ortadaki ekranın alt kısmında dokunmatik yüzeylerle ses ayarı veya sıcaklık gibi ayarlar gerçekleştirilebiliyor. Ayrıca 6 ileri vitesli manuel ve 7 ileri vitesli çift kavramalı DSG şanzımanlarla satışa sunulacak olan Volkswagen Golf'te ''Shift by Wire'' teknolojisine geçilmiş.


Anahtarsız çalıştırmanın standart olduğu otomobilde manuel şanzımanlı modellerde marş düğmesi yuvarlak ve otomatiklerdeyse dörtgen. Sesli komut özelliği ile donatılan yeni Golf ''Hey Volkswagen'' denildiğinde sürücüsüyle sesli iletişim kurabiliyor. Car2X yani çevresiyle iletişim kurabilen otomobil teknolojisini kullanan ilk Volkswagen olma özelliği taşıyan yeni Golf, 800 metrelik bir daire içerisinde bu teknolojiyi destekleyen diğer otomobiller ve trafik unsurlarıyla haberleşebilecek. Bu sayede ileride olan bir kaza, arızalı araç, yolçalışması veya sıkışık tarfik gibi bilgiler yeni Golf'e ulaşabilecek. Travel assist donanımı sayesinde kısmi otonom sürüşü destekleyen sekizinci Golf'te farklı sürüş destek özellikleri 210km/s'ye kadar etkin olabiliyor.

Birka yıl önce dizel motorlardan başı bir haylı ağırayan Volkswagen, buna rağmen yeni Golf'te dizellerin üstünü çizmiş değil. Tam tersine mevcut 1,6lt'lik dizellerin yerine yepyeni bir dizel ailesi gelmiş. Twindosing SCR adlı çift Adblue püskürtme sistemiyle emisyon değerlerinde büyük bir başarı elde eden yenidizllerin gücü 115 ve 150 HP. Ancak 2,0'lık silindr hacimleri yüzünden Türkiye'ye ithal edilmesi imkansız görünüyor


Sekinci Nesil Golf!


Volkswagen'in gözbebeği olan Golf, sekizinci nesliyle tanıtıldı. Teknik anlamda büyük değişikliklerin yapıldığı otomobil tasarım anlamında olmasa da içsel değerleriyle sınıfının en iddialı otomobillerinden biri olmaya aday. Volkswagen Golf, 1974 yılından bu yana kompakt sınıfta referans model olmak için büyük bir rekabet içinde. Ve bugüne kadar belki de her neslinde bunu pek çokkonuda başardı. Dijitalleşme ve elektriklenmenin ön plana çıktığı günümüzde sekizinci nesil de yeni bir referans mücadelesine girişmeye hazır. Frankfurt otomobil fuarı'nda tanıtılması beklenen ancak Volkwagen'in elektrikli otomobil çağını başlatan model olarak lanse edilen ID. 3'ün ışıltısını çalmamak adına tanıtımı bir ay ertelenen Golf, Volkwagen'i Volkswagen yapan model. Zira Jato Dynamics verilerine göre VW Golf Ağustos ayında Avrupanın ençok satılan modeli oldu. Üstelik bunu bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23,6 satış kaybetmesine ve 2012'den bu yana üretilmesine rağmen başardı. Uzun lafın kısası Volkswagen demek Golf demek tanımı yalnış sayılmaz. 4884 mm uzunluğundaki yeni Golf'ün ön tasarımında incelenen ızgara ve farlar dikkat çekiyor. Farların tampondaki dalgalanması herkesin hoşuna gitmeyebilir. Otomoilde tüm versiyonlarda aydınlatma LED farlarla gerçekleşecek. Üst versiyonlarla adaptif Led'ler ve IQ Light adı verilen LED matriks farlar standart veya opsiyonel olacak. Otomobilin yüzünde dikkat çeken bir detay da Volkswagen'in yeni marka logosu. Volkswagen Golf, yeni VW logosunu yollarda taşıyan ilk otomobil olacak. İlk Golf'ten bu yana modelin görsel imzası olan bumerang formlu kalın C sütunu yeni nesilde de karşııza çıkıyor. Ancak bu kez sütun omuz çizgisinin üst kısmında içe göçük tasarlanarak omuz çizgisinin daha belirgin olması hedeflenmiş. Yeni Golf'un dış tasarımı ne kadar yumuşak bir değişim geçirdiyse iç mekanında da bir o kadar köklü değişiklikler yapılmış. Mercedes A serisi'nin kompakt sınıfta öncüsü olduğu dijital kokpit felsefesi yeni Golf'te de karşımıza çıkıyor. Otomobilin kokpiti tüm versiyonlarda büyük bir dijital gösterge tablosu ve havalandırma ızgaralarının üstündeki dokunmatik ekrandan oluşuyor. 10,25 inçlik gösterge tablosu tüm versiyonlarda ortakken, dokunmatik ekranın boyutu donanıma göre 8,25 inç veya 10,25 inç. Tablet mantığıyla kumanda edilen dokunmatik ekranda menüler ve ikonlar kişiselleştirilebiliyor. Düğme sayısında ciddi bir azalmanın yaşadığı kokpitte havalandırma ızgaralarının ortasında dört fiziksel düğme ile kısa yollar oluşturulmuş. Bunlar havalandırma, sürüş yardımcıları, park yardımcısı gibi sıkça kullanılan özelliklere erişimi kolaylaştırmak adına düşünülmüş. Bunun dışında ortadaki ekranın alt kısmında dokunmatik yüzeylerle ses ayarı veya sıcaklık gibi ayarlar gerçekleştirilebiliyor. Ayrıca 6 ileri vitesli manuel ve 7 ileri vitesli çift kavramalı DSG şanzımanlarla satışa sunulacak olan Volkswagen Golf'te ''Shift by Wire'' teknolojisine geçilmiş. Anahtarsız çalıştırmanın standart olduğu otomobilde manuel şanzımanlı modellerde marş düğmesi yuvarlak ve otomatiklerdeyse dörtgen. Sesli komut özelliği ile donatılan yeni Golf ''Hey Volkswagen'' denildiğinde sürücüsüyle sesli iletişim kurabiliyor. Car2X yani çevresiyle iletişim kurabilen otomobil teknolojisini kullanan ilk Volkswagen olma özelliği taşıyan yeni Golf, 800 metrelik bir daire içerisinde bu teknolojiyi destekleyen diğer otomobiller ve trafik unsurlarıyla haberleşebilecek. Bu sayede ileride olan bir kaza, arızalı araç, yolçalışması veya sıkışık tarfik gibi bilgiler yeni Golf'e ulaşabilecek. Travel assist donanımı sayesinde kısmi otonom sürüşü destekleyen sekizinci Golf'te farklı sürüş destek özellikleri 210km/s'ye kadar etkin olabiliyor. Birka yıl önce dizel motorlardan başı bir haylı ağırayan Volkswagen, buna rağmen yeni Golf'te dizellerin üstünü çizmiş değil. Tam tersine mevcut 1,6lt'lik dizellerin yerine yepyeni bir dizel ailesi gelmiş. Twindosing SCR adlı çift Adblue püskürtme sistemiyle emisyon değerlerinde büyük bir başarı elde eden yenidizllerin gücü 115 ve 150 HP. Ancak 2,0'lık silindr hacimleri yüzünden Türkiye'ye ithal edilmesi imkansız görünüyor. Benzinli cephesinde ilk etapta 1,0 lt'lik 3 silindirli TSI 90 ve 110 HP, 1,5lt'lik TSI da 130 ve 150 HP güç çıkışlarıyla yollarda olacak. Elektriklenmeyide ön planda tutan Volkswagen yeni Golf'te 5 hibrit versiyon sunacak. Bunlardan üçü 48 V elektrik sistemli ve kayış tahkirli marş motoruna sahip yarı hibritler (mild hybrid) olacak. eTSI adını taşıyacak olan bu versiyon olan bu versiyonlar 90 HP'lik baz benzinli dışındaki benzinli motorlarda ve sadece DSG şanzımanla güncel veriyonlarda eleştri konusu olan kalkışta zayıflık ve sarsıntılı vites değişimi konularının eTSI versiyonlarında çözüldüğünün altını çiziyor.

5 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page